Kursy językowe za granicą
 

 

Darmowa oferta cenowa

Kliknij i porównaj

Oblicz cenę

 

Od 2002 roku

Ponad 30.000 klientów,

z wskaźnikiem zadowolenia 98%

Doradzimy Ci

 

Gwarantujemy najniższą cenę

Jeśli zanjadziesz tańszą ofertę,

Zwrócimy Ci różnicę w cenie

Nasze ceny

 

Jedna z najbardziej wykwalifikowanych

agencji w Europie

 

Dowiedz się więcej o nas

 

Oferty i zniżki

dla znajomych i grup

 

Sprawdź nasze oferty

 

Akredytowane szkoły

Ich jakość

Jest regularnie sprawdzana

Znajdź kurs dla siebie

 

Prześlemy Ci indywidualną ofertę

w preciągu zaledwie

dwóch dni roboczych

Zapytaj o ofertę

 

Klienci z ponad 50 krajów

uczą się i podróżują z nami

każdego roku

Opinie

 

110 kierunków podróży,

Biura w 6 krajach

 

lub oddzwonimy do Ciebie



Informacje na temat podróżowania

 
Na tej stronie chcielibyśmy przekazać Państwu ogólne informacje na temat podróżowania, które wydają nam się najbardziej istotne podczas wyjazdu za granicę. Strona ta będzie regularnie aktualizowana, dlatego zalecamy sprawdzania nowych informacji.
 Szok kulturowy

Definicja: sytuacja w której osoba wywodząca się z pewnego kręgu kulturowego znajdzie się w całkiem innym otoczeniu. Określa uczucia, gdy nie wiadomo jak i co zrobić w nowym miejscu.

 

Przyczyny:


Szok kulturowy pojawia się, kiedy otaczające nas rzeczy i sytuacje są zupełnie inne niż je znamy:

  • język
  • korzystanie z codziennych przedmiotów, jak bankomat, telefon, etc.
  • poruszanie się po mieście
  • wybór tego, co jest odpowiednie lub nieodpowiednie

Symptomy:


Symptomy szoku kulturowego mogą pojawić się w różnym czasie. Wiele osób odczuwa symptomy po tym, kiedy pierwsza fascynacja nowym otoczeniem znika i po kilku tygodniach skonfrontowani zostajemy z codzienną rutyną. Długość i intensywność symptomów jest bardzo indywidualna. Niektóre symptomy obejmują:

  • smutek, samotność, depresje
  • problemy zdrowotne
  • bóle i alergie
  • zaburzenia snu lub zbyt długie spanie
  • osłabienie
  • zmiany nastrojów (od wesołości do smutku lub złości)
  • niemożność rozwiązania prostych problemów
  • niepewność
  • tęsknota za domem

Cztery etapy szoku kulturowego 


Każdy odczuwa szok kulturowy w różny sposób. Niektórzy nie przechodzą każdego z etapów, inni nie odczuwają ich w podanej kolejności. Niektóre osoby mogą dłużej lub krócej przechodzić pewien stan. Może się zdarzyć, że przejdą Państwo wszystkie cztery etapy w ciągu jednego dnia lub jednego tygodnia.

  1. Etap pierwszy — czujecie się zadowoleni i szczęśliwi z decyzji wyjazdu do innego miejsca. Wszystko jest nowe i bardzo ekscytujące i interesujące. Ten etap określany jest również „miesiącem miodowym”.
  2. Etap drugi — trudno jest wykonać pewne rzeczy i życie za granicą staje się niesatysfakcjonujące. Czujecie, że komunikacja z innymi osobami w obcym języku jest trudna i powoduje wiele problemów. Możecie myśleć, że obyczaje i kultura w Waszym kraju są lepsze od panujących za granicą, które wydają się nie mieć sensu. W tym czasie odczuwa się złość, niezadowolenie, smutek, samotność i depresje.
  3. Etap trzeci — możecie widzieć w problemach komunikacyjnych i różnicach kulturalnych śmieszność. Nie czujecie się już tak zagubieni i czujecie się bardziej komfortowo w nowym otoczeniu. Stawiacie sobie nowe zadania i odkrywacie sens i cel nauki za granicą.
  4. Etap czwarty— odnajdziecie znowu równowagę. Będziecie widzieć pozytywne aspekty obcej i własnej kultury. Nie czujecie się już obco i jesteście zadowoleni ze swojego wyboru podjęcia nauki za granicą.

Re-entry Shock


Również po długim pobycie za granicą i powrocie do kraju można przeżyć podobne odczucia, jak:

  • problemy z odnalezieniem się w starym życiu po pobycie za granicą
  • zmiana postrzegania świata.
  • poczucie zmiany własnego charakteru, kiedy osoby wokół nas chcą, abyśmy byli tą samą osobą, sprzed wyjazdu
  • doświadczenie innych problemów wynikających z tego, że przystosowaliście się do życia w nowej kulturze za granicą, a po powrocie czujecie się zagubieni.

Jak uniknąć szoku kulturowego


Pierwszym krokiem jest uświadomieni sobie, że jakiekolwiek uczucia związane z szokiem kulturowym, który może nastąpić, są zupełnie normalnie. Nie jesteście sami. Jeśli musicie z kimś porozmawiać, nie krępujcie się porozmawiać z pracownikami szkoły językowej. Jeśli uważacie, że potrzebujecie poważniejszej pomocy, prosimy również o poinformowanie kogoś ze szkoły. Im wcześniej porozmawiacie z kimś o swoich uczuciach, tym szybciej będziecie mogli przystosować się do nowego życia za granicą.

Inne sposoby na złagodzenie szoku:

  • Zapiszcie się na zajęcia pozalekcyjne i zapoznajcie nowych przyjaciół
  • Znajdźcie jakieś hobby
  • Nie zapominajcie o pozytywnych rzeczach w nowym miejscu
  • Znajdźcie swoją małą “oazę” lub ukrycie, gdzie będziecie czuć się dobrze (np. ładna kawiarenka, park, plaża, …)
  • Pamiętajcie o tym, że zawsze możecie porozmawiać o każdym problemie z pracownikami szkoły.
  • Bądźcie cierpliwi, przejście szoku kulturowego jest procesem, który zajmie trochę czasu, zanim przyzwyczaicie się do nowej kultury i nowego stylu życia.
  • Zachowajcie spokój - pamiętajcie, że jest to naturalny proces, który przechodzi większość osób.
  • Nie próbujcie nic na siłę – po prostu zaakceptujcie, że potrzebujecie czasu, aby przystosować się do nowego otoczenia.
  • Ćwiczcie regularnie - ćwiczenia fizyczne zmniejszają objawy stresu i samotności.
  • Praktykujcie jogę lub inne techniki relaksacyjne, jak medytacja lub joga
  • Utrzymujcie kontakt z rodziną i przyjaciółmi w kraju
  • Wyraźcie smutek i tęsknotę za domem, jeśli tęsknicie za pewnymi rzeczami z kraju
  • Stawiajcie sobie codzienne cele
  • Pomyślcie sobie, że jest to naturalne, jeśli nowe życie za granicą nie jest w 100% procentach satysfakcjonujące – wszystkie nowe miejsca mają swoje pozytywne i negatywne strony
  • Szukajcie pomocy - nie poddawajcie się sami cierpieniu; poinformujcie kogoś o tym, jak się czujecie.

 

Lista ważnych rzeczy

Poniżej check-lista, która może być przydatna podczas pakowania:

Odzież:

  • szorty
  • jeansy/długie spodnie (w ciepłych krajach zalecamy spodnie lniane)
  • bluzka
  • kurtka
  • koszulki z krótkim rękawem
  • podkoszulki
  • spódnica, sukienki letnie
  • koszulki z długim rękawem
  • strój kąpielowy
  • skarpety i bieliznę
  • kapelusz na słońce
  • rękawiczki
  • ciepła czapka
  • buty do biegania / tenisówki
  • klapki / sandały
  • buty do wędrowania
  • ręczniki kąpielowe / plażowe
  • pościel (jeśli nie będzie na miejscu)

 

Przybory toaletowe:

  • żel pod prysznic
  • szczoteczka do zębów
  • szampon
  • balsam / odżywka
  • przybory do makijażu
  • dezodorant
  • golarka i krem do golenia

Inne:
 
  • parasol
  • aparat fotograficzny
  • plecak
  • słownik
  • mleczko do opalania
  • okulary przeciwsłoneczne
  • materiały do nauki [długopis, zeszyt, torba, etc.]
  • kopie ważnych dokumentów [paszport, karta kredytowa,…]
  • inne ważne dokumenty [międzynarodowe prawo jazdy, legitymacja nurkowa,…]

 

Rzeczy do bagażu podręcznego:

  • visa (jeśli potrzebna)
  • paszport
  • pieniądze (gotówka i karta kredytowa)
  • długopis
  • informacje o szkole i miejscu zakwaterowania
  • kurtka
  • dodatkowa para skarpet (szczególnie przy długich lotach)
  • informacje o przelocie
  • zatyczki do uszu
  • kropelki do nosa i oczu (szczególnie przy długich lotach)
  • chusteczki odświeżające
  • guma do żucia
  • komputer / odtwarzacz MP3 / książka (inne rozrywki)

 

Jet Lag

Zmęczenie i dezorientacja spowodowane różnicą czasu określane są nazwą Jetlag. Dolegliwości mogą w szczególnych przypadkach trwać nawet tydzień, jednak osoby podróżujące zawsze powracają do normalnego trybu już po jednym lub dwóch dniach. Syndromu Jetlag można uniknąć głównie przez spanie w samolocie i dopasowanie się do nowej strefy czasowej.

Zapobieganie Jetlag:

  • Jeśli podróżują Państwo w kierunku zachodnim, postarajcie się na dwa do trzech dni przed podróżą iść spać jak najpóźniej. Sprawi to, że łatwiej będziecie mogli zaadaptować się w nowej miejscowości.
  • Podczas snu w samolocie, próbujcie spać w godzinach, w jakich robi się to kraju, do którego lecicie.
  • Załóżcie maskę na oczy.
  • Zabierzcie poduszkę pod szyję i głowę, aby zwiększyć komfort podróży.
  • Zabierzcie zatyczki do uszu, aby zredukować hałas podczas snu.

Przystosowanie do nowej strefy czasowej: 

  • Wystawcie ciało na słońce, aby pomóc “zresetować” siły.
  • Pijcie w ciągu dnia napoje zawierające kofeinę.
  • Unikajcie alkoholu lub napoi alkoholowych na kilka godzin przed snem.
  • Kładąc się do łóżka, spróbujcie zachować swoją codzienną rutynę.
  • Skorzystajcie z różnych technik relaksujących.
  • Unikajcie wysiłku przed pójściem spać.

Przed wyjściem z domu

Upewnijcie się, że:

  • lot jest potwierdzony i szkoła otrzymała wasze aktualne dane na temat przelotu
  • macie ze sobą adres zakwaterowania oraz telefon alarmowy szkoły
  • macie ze sobą bilet lotniczy, paszport i wizę [jeśli wymagana]
  • macie ze sobą portfel/torebkę i w najlepszym wypadku pieniądze w walucie kraju docelowego na wypadek, gdyby zaszła nagła potrzeba skorzystania z telefonu na lotnisku (telefon komórkowy może nie działać w niektórych krajach)

Jeśli potrzebujesz bliższych informacji zadzwoń do nas na darmowy numer

lub Wpisz swój numer telefonu my zadzwonimy do Ciebie.

Możesz równiesz skontaktować się z nami za pomocą naszej strony internetowej

Kontakt